hopp hopp

Hej hopp!
Nu har jag hoppat 20cm med jordon.
Vet att det kanske känns väldigt lågt men såhär är det både jag och jordon är rädda att hoppa eller ja för hinder,..
Han tävlade förut men skada sig eller nåt så att han blev rädd och jag vart rädd samtidigt som jag var rädd för att galoppera.
Men den fina underbara hästen jordon hjläpte mig och nu måste jag ju ge tillbaka och hjälpa han .
Så ja nu är mitt mål hoppa 50cm innan skolstart.
Så vi började med att bara gå över bommar för nåra veckor sedan och nu idag så skritta och trava vi över bommar och sen höjde vi och sen vart det 20cm! och han hoppa med inget trångel alls men när vi närmade oss hindret så öka han och ville inte sakta ner förmycket så han skulle vägra så jag bara följde med och det gick toppen ! men ja han busa lite efter hindret men det är okej ändå,han skötte ju sig super hela tiden så jag är aaasssssaaa glad! :D
Toppen toppen kommer inte kunna sova efter detta!
Men ja var inte rädd en ända gång och lita helt på min häst så ja det visade ju sig lösa sig själv. imorgon kanske jag rider igen  men ja vi får se för vill inte att detta ska skena iväg och han blir rädd igen för att man tar alla moment för snabbt utan att han får tänkta lite igenom men ändå inte glömma.
Ja .. det är mycket att tänka på men jag klara det !!! :D :D :D 
Kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback