Min kropp

Hejsan.
Det här med hur man ser ut är tydligen väldigt betydelsefullt i vårat samhälle.
Alla bryr sig om hur de ser ut. Oavsett om du sminkar dig väljer kläder klipper dig. Nån gång i ditt liv har du kollat dig
I spegeln och kollat på hur du ser ut.
Nu ska man vara smal. Smal och lång.
Alltså precis vad jag inte är.
Jag är kort och kompakt såatt säga.
Men kah trivs ändå med det.
Tänk om det blir svälta i Sverige, då klarar jag mig längre på mitt fett än anorektikerna:)
Jag tycker det är tragiskt att folk slutar äta och så.
Mat är mat och mat är gott.
Klart man inte ska vräka i sig mat eller onyttigt. Men nån gång då och då ska man unna sig även lite socker.
Helt ärligt så tycker jag inte om min kropp så jättemycket. Men jag är ändå nöjd över den. Det är jag och jag set inte ut som en pinne. Bara att acceptera. Dock vill jag inte se ut som en pinne heller men ändå. Jag tränar men inte för beach 2014 utan för att må bra. Jag mår bra , blir glad och märker stor skillnad på hur jag mår och kan koncentrera mig. Det är sjukt hur lite rörelse några dagar i veckan kan påverka. Sen om man då också bygger muskler och genom det får en bättre hållning och leder så är det bara en bonus. Med detta inlägg vill jag egenkligen säga att jag Agnes Åström är nöjd med lite fett på kroppen och det tycker jag fler ska vara!
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback